Раціональний (каузально-казуальний) рівень
Про Істину, Правду й Брехню в Цивілїзації, шо закінчує сьвоє існуваннє
А.Карпун
Передмова
Завдяки способам, які має Людсьтво у сьвоєму арсеналї для відображення Реальности сучасної Цивілїзаційи можна вже сього дня повнійше та ширше усьвідомити картину сьвітобудови.
Ше В. І. Вернадський (1-й Президьент АН України, природознавець, осьновопольожник ґеохемійи, біоґеохемійи, вчення про біосьферу та ноосьферу) видїляв мистецьтво, фільозофію, науку й релїґію як форми пізнавальної дїяльности.
Якшо взяти на озброєннє релїґійну форму – ми зможемо “дїйти” до Істини.
Засобамеи мистецьтва можна відобразити – Правду.
Правди також домагальи ся досягти за допомогою фільозофійи й науки.
Збагнувши сутьність Полїтики – зрозуміємо, шо то є сама Брехня.
У народньому вкраїнському побуті розуміннє лєксьеми “полїтика” виражаєть ся – як “брехня”. І сье досить вірне визначеннє (про шо доклядно див. далї: у рубрицї даної статтї – Брехня).
А чим відріжняєть ся Істина від Правди?
Відомо, шо правда – учора була одна, сього дня – друга, а завтра – ставальа третьою. Істина ж – конста́нтна (стабільна) й вічна. І Вона – одна. Те ж саме відносить ся до понять зьвичаєвости (або моральности) і – моральи. Анальоґічно: перша катьегорія – вічне поняттє, друга – перехідне (теж: учора мораль бульа відмінною від сьогодняшньої, а завтра – буде ше иньшою, тобто – зовсїм відхильеною від обох попереднїх).
Якшо (вічна) Істина полягає в тому, шо “Добро” і “Зльо” завше існують і будуть існувати довіку в душах людей для сприяння духовному зросту осьтаннїх, то (тимчасова) Правда полягає в тому, шо завжди “Зльо” бере верх над “Добром” або, навпаки, завжди “Добро” бере верх над “Зльом”.
І от – фільозофія, наука й мистецьтво зорієнтовані “раціональною” Сьвідомістю на відображуваннє, в осьновному, "історичної" людської Правди, сьебто – Правди, яка змінюєть ся з часом у “смугастих” ситуаційних утвореннях морально-психольоґічних мінльивостьей (наприкльад: “везіння-промах”) на житїєвому шляху (про “смугасте” житїє див.: Мартынов А. В. Исповедимый путь, М., 1989).
Брехня ж і є Брехня. Сье прероґатива Князя Сьвіту сьего – Диявольа, який прагне ухиляти Ся від конструктивности (созідання) та пориваєть ся до розвальу всього Сущого. І сьим усье сказано. Вона (Брехня) на озброєннї такого явища-поняття, як Полїтика, котра виникльа саме в нашій Цивілїзації. Дияволь орґанїзував по Зьемлї цїлї армії ріжних полїтичних партий, кожда з котрих презьентує сьвою полїтику (по-сьвоєму бреше) для утвердження Люциферової вльади над Людьмеи.
Полїтика на протязі сучасної Цивілїзаційи старальа ся проникнути всюди: й до Фільозофійи, й Науки, й Мистецьтва. Вона просочильа Ся навіть до Релїґійи (до сьфер Істини). Сьебто апольоґети Полїтики прагнуть, аби їхня Брехня завжди походильа на Правду, ба навіть – на Істину. Шо, наприкльад, ми й спостерігаємо у заполїтизованих конфесіях, зокрема, у Правосльавної України? Отсье є розгортання процьесу розкольу й розвалювання цитадельи Єдиної Істини на її числьенностї. Аби у кождого бульа сьвоя істина, яка б відріжняльа ся від иньших. І шоби він відстоював її, боровся (воював) за неї з усїма (разом) і кождим (окремо). Сье засївання на ниві людської Сьвідомости насїння тотальної осоружности й ворожнечи.
Шо ж таке – Істина в Хрестиянській добі (епосї РИБ)?
Є й ріжниця між сльужіннямеи,
та Господь Той же Самий
1 Кор. 12:5
Істина
Істина – сье Бог. А Він є Один для всїх. Льише Путї до Нього – ріжні. Кожен іде до Творця сьвоїм Шляхом, Тим, на який його спрямовано з дня народження, а якшо бути зовсїм точним, то – ше ранїйше: до плянування сього народження. І гріх чинити збивання, зіштовхування з єдино вірної для ньего Путьи, нав’язуючи якиусь иньшу, осміюючи, руйнуючи взаємоповагу, залякуючи, оббріхуючи всье і вся довкольа. Дайте ж людям іти сьвоїми дорогамеи! На Зьемлї вистачає місця між Тихими Водамеи та під Ясними Зорямеи. На Нїй потрібні житїєві умови Усьевишнїй передбачив для всїх.
Шлях Благочестя з Істиною за Новим Заповітом Ісуса Хреста Сина Божого осьвітлюєть Ся Любов’ю до Бога (замісто Страху до Нього) “...всїм серцьем сьвоїм, і всїєю душею сьвоєю, і всїєю сьвоєю думкою”, а також – Любов’ю до сьвого бльижнього, як до самого себе, на чому “увесь Льоґос Буття і Пророки стоять” (Мт. 22:37,39,40). Замісто рабсьтва – такий Шлях осяюваєть Ся братсьтвом у Хресті (<Я вже перестану рабамеи вас зьвати, бо заперечно рабу вíдати, шо пан його чинить... Я вам об’явив усье те, шо почув від Мого Отця [Ів. 15:15]. Тому ти вже, замість раба, маєш зьвати ся сином [зі Хрестом]. А як син, то й – спадкоємець Божий через Хреста> [Гал.4:7]).
“Усьвідомити” Істину, як я вже говорив, можна льише через релїґійну форму пізнання – через певний Настрі́й (нас Троє) у ВІРУ-НАДЇЮ-ЛЮБОВ, ґрунтуючи ся на Божесьтвенній Мудростї (СОФІЇ – матьері сьих “Дочок”), сьебто: вийшовши на Духовний рівень Сьвідомости (више Інтуїційи-Ясновідання) – на Всьевідання (Прозорльивість).
І припинити пошуки “вчителїв” на сьвоєму Шляху! “А ви вчителямеи перестаньте сиебé зьвати, – бо один вам Учитель, а ви всї брати... І припиніть назьивати ся наставникамеи, – бо один вам Наставник, – Хрестос” (Мт. ХХІІІ, 8, 10).
Бог, посльавши людину на Зьемлю, надав їй Волю (право вибору) способу проходження сьвого індивідуального Шляху й Розум, аби Осьтаннїм користувати ся. А також – психотьехнїку виходу до трансперсонального стану (про шо буде нижче) для пізнання Істини. Знання Істини для раціонального рівню Сьвідомости викльадені притчамеи в Новому Заповіті. Читайте Євангелїю.
Наука тьеольоґійи (Санніков С., Любащенко В. ...) стверджує, шо, на відміну від послїдовників иньших віросповідань, льише одні хрестиянеи [віруючі в Триєдиного Бога: Отця, і Сина, і Духа Сьвятого] позбавльені даремних пошуків Істини. Бо Вона з ними.
Продовженнє - далї буде...